tiistai 22. heinäkuuta 2014

Lättyneitsyys ja Kotiblogit-lehti

Muistan jo lapsuudesta, kuinka mummulassa usein syötiin herkullisia lättyjä. Ei tarvinnut kuin sanoa, että tehdäänkö lättyjä, kun lättytaikina oli jo valmis. Mummun resepti oli mututuntumalla tehty, mieleenpainettu, mummu tietää kyllä lättytaikinan koostumuksen. Olen joskus koittanut kysyä mummulta reseptiä johonkin ja määriä, joita hän laittaa. Hän ei aina tiedä tarkkoja määriä, kun laittaa kaikkea silmämääräisesti ja hyvää tulee. Sellainen on meidän mummu.

Jostain kumman syystä itse olen onnistunut välttymään lättyjen tekemiseltä, taikinaakaan en koskaan ollut tehnyt. Meillä ollaan syöty lättyjä muutaman kerran, mutta M on tehnyt taikinan ja paistanut lätyt. Eilen oli minun vuoroni. Onhan se nykyään helppoa, kun netistä vain valitsee haluamansa ohjeen. Hujauksessa sain tehtyä helpon lettutaikinan ja paistoin itse lätyt - ensimmäistä kertaa. Ihan ihmettelen, miksen ole jo aiemmin tehnyt itse lättyjä.







Poikia nauratti tuleekohan niistä edes lättyjä ;)


Illalla kävin vielä pikaisesti kaupassa ja lehtihyllystä tuijotteli taas uusi Kotiblogit-lehti. Olin lukenut siitä blogeista ja muutaman kerran lehti oli pistänyt silmään kaupassa. Hypistelemässä olen käynyt lehden kulmaa, mutten ottanut mukaan. Eilen en enää miettinyt, nappasin lehden ja suuntasin kassalle.




Alkukesästä tapetoidessa valitsin meille tapetin yhden lehdessä esiteltävän blogin seinältä. Olen tainnutkin mainita tapettia miettiessä, mistä blogista sen bongasin. :) Tapetti näkyy ainakin lehden sivulla 36, Home White Home -blogin esittelyssä.

Tulipa muuten mieleen, että vielä on jäänyt itseltä kuvat rempan jälkeen, joten pitäisi varmaan siitäkin jo parin kk jälkeen laittaa rempan jälkeen -kuvia, vai kuinka? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti